Käynnissä useita hakuja koulutuksiin

Julkaistu 16.4.2021

Suomen tiedekustantajien liitossa on avoinna useita hakuja tiedekustantajien ja -julkaisijoiden koulutuksiin.

Julkaisuetiikan tukipalveluiden tietoisku -webinaari 27.4.2021 kello 10-12 on avoin kaikille kiinnostuneille. Ilmoittaudu viimeistään 25.4.

Tilaisuuden järjestävät Tieteellisten seurain valtuuskunta (TSV), Tutkimuseettinen neuvottelukunta (TENK) ja Suomen tiedekustantajien liitto. Tilaisuudessa tutustutaan mm. liiton uusiin vertaisarviointiohjeisiin.

Euroopan tiede-editorien järjestö EASE:n konferenssi järjestetään netissä 23.-25.6.2021. Tapahtuman otsikko on Promoting Sustainability in Scholarly Publishing: The Role of Editors.

Ohjelmassa puhutaan mm. preprinttien ja valmiiden julkaisujen suhteesta, tieteen politisoitumisen haasteista tiedelehtien tekijöille, tiedelehden diversiteetin vaalimisesta ja editorien ympäristövastuusta.

Liitto maksaa osallistujien jäsenmaksun. Vastineeksi edellytetään ytimekästä, omakohtaista konferenssiraporttia kesäkuun loppuun mennessä.

HAE viimeistään 7.6. vapaamuotoisella hakemuksella, jossa kerrot, mihin liiton jäsenorganisaatioon kuulut, mikä on toimenkuvasi tiedekustantamisen tai -julkaisemisen kentällä ja miksi arvioit hyötyväsi konferenssista. Lähetä hakemuksesi sähköpostilla tai sen liitteenä liiton toimistoon (toimisto AT tiedekustantajat.fi).

Vertaisarviointi on aiheena ensisijaisesti editoreille suunnatussa nettikoulutuksessa Peerless Peer Review: Mastering The Fundamentals, jonka ajankohta on 14.-15.7.2021. Koulutuksen järjestää Association of Learned and Professional Society Publishing (ALPSP).

Liitto maksaa osallistujien jäsenmaksun ja edellyttää vastineeksi ytimekästä omakohtaista raporttia koulutuksen annista. Raportti lähetetään elokuun loppuun mennessä.

HAE kansainväliseen vertaisarviointioppiin viimeistään 15.6. vapaamuotoisella hakemuksella, jossa kerrot, mihin liiton jäsenorganisaatioon kuulut, mikä on toimenkuvasi tiedekustantamisen tai -julkaisemisen kentällä ja miksi arvioit hyötyväsi koulutuksesta. Lähetä hakemuksesi sähköpostilla tai sen liitteenä liiton toimistoon (toimisto AT tiedekustantajat.fi).

Varaa kalenteriisi myös Tiedejulkaisemisen päivät. Ne järjestetään 7.-8.10.2021 otsikolla Eettisesti, vastuullisesti – kestävästi.

Tänä vuonna kaksipäiväisenä toteutettavan tapahtuman järjestävät Tieteellisten seurain valtuuskunta (TSV), Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta (TJNK), Suomen tiedekustantajien liitto ja Kansalliskirjasto.

Tiedejulkaisemisen peruskurssi on tarkoitus toteuttaa taas lukuvuonna 2021-2022. Lähiopetusjaksot (á 2 vrk) järjestetään marraskuussa, tammikuussa ja maaliskuussa.

Lisätietoja liiton koulutuksista antaa pääsihteeri Pauliina Raento (toimisto AT tiedekustantajat.fi) tai puhelimitse 040 5086552.

Julkaistu kategoriassa Koulutus, Kurssit, Tiedotteet